لینک اینستاگرام:https://www.instagram.com/mahsa_jasur?utm_sourc

لینک اینستاگرام:https://www.instagram.com/mahsa_jasur?utm_sourc

گروه معماری ارگانیک آرت پس از6 سال فعالیت در زمینه سی دی و دی وی دی های رشته های معماری و عمران و نقاشی و کسب مهارت و تجارب لازم از سال 1388 و با هدف ارتقا سطح کیفی معماری ایران زمین اقدام به ارائه محصولات خود نموده است. انشالله در اولین فرصت لیست واریزی به بیمارستان و بیماران در سایت قرار مبدهبم سایت در الویت اول با پشتیانی قوی در پیج اینستاگرام که در 24 ساعت در خدمت شما عزیزان هست هر مشکلی در دانلود و لینک کتاب ها ایجاد شد حتما و لطفا به دایرکت اطلاع دهید لینک اینستاگرام:https://www.instagram.com/mahsa_jasur?utm_source=qr

محل لوگو

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 14
  • بازدید دیروز : 65
  • بازدید کل : 575090

خانواده و سالمندان


خانواده و سالمندان

ديابت در سالمندان

در سنين ۷۰ - ۶۰سالگي ،‌ بروز ديابت افزايش مي يابد . در اين سنين شيوع ديابت ۳ برابر بيش از سنين متوسط است . شيوع ديابت در افراد سالمند حدود ۸٪ است .

شمار افرادي که با داشتن نيم قرن سابقه ديابت در دهه هاي هفتاد ، هشتاد و نود عمر خود ، سرحال و فعالند رو به افزايش است ولي چه بسا برخي افراد با سابقه ۵۰ - ۴۰ ساله ديابت بايد مشکلات مربوط به آسيب ناشي از ديابت و نيز مشکلات مربوط به افزايش سن را بپذيرند .

يکي از مشکلات ديابت در افراد مسن آن است که شخص ممکن است مبتلا به بيماري ديگري نيز باشد که کنترل قند خون را مشکل تر سازد . به علاوه ممکن است بيمار به علت بالا بودن قند خون در طي چند سال قبل از تشخيص ،‌ دچار عوارض ديابت شود و اين عوارض در سنين کهنسالي بروز کند .

وضعيت سلامت افرادي که از کودکي مبتلا به ديابت بوده اند ، ممکن است در سنين بالا به دليل عوارض دراز مدت ديابت که در حال پيدايش هستند ،‌ رو به ضعف بگذارد .

اگر فرد ديابتي تحت مراقبت فردي مسؤول قرار گيرد و اگر بيمار همکاري خوبي داشته باشد ، امکان کنترل مناسب قند خون فراهم خواهد بود .

تشخيص ديابت در سالمندان

نشانه هاي بيماري ديابت در سالمندان کمتر از افراد کم سال مشهود است . سالمندان معمولاً دچار تشنگي شديد يا افزايش و تکرار ادرار نيم شوند . اما ممکن است بي حال و مريض احوال باشند و يا علي رغم اشتهاي طبيعي ، وزنشان به تدريج کم شود . از اين رو انجام آزمايش خون براي بررسي وجود قند خون بالا در افراد کهنسال ضروري است و بايد به عنوان جزئي از معاينه معمول آنها به شمار آيد زيرا در اين افراد ممکن است ماهها يا سالها پس از آسيب بافتي ناشي از افزايش قند خون ، ديابت تشخيص داده شود .

معيارهاي آزمايشگاهي تشخيص ديابت در سالمندان همچون ديگر گروههاي سني است ولي آنچه اهميت دارد توجه به احتمال وجود ديابت با علامتهاي باليني بسيار خفيف و غيراختصاصي و انجام بررسي هاي آزمايشگاهي لازم براي کشف آن است .

 

غلظت قند خون فرد سالمند ديابتي چگونه بايد باشد ؟

افت قند خون

در هر فرد مبتلا به ديابت ، قند خون بايد در محدوده طبيعي ( يعني ۱۱۰ - ۷۰ميلي گرم در دسي ليتر ) باشد ولي افرادي که قند خون طبيعي دارند ،‌ بيش از افرادي که قند خون آنها بالاتر از محدوده طبيعي است ، در معرض افت قندخون هستند .

افراد جوان در مقايسه با سالمندان ، معمولاً حملات ناشي از افت قند خون را سريعتر شناسايي و درمان مي کنند . به دنبال افت قند خون ، تغييراتي در جريان خون مغز رخ مي دهد که ممکن است سرخرگ هاي سفت شده سالمندان نتوانند اين تغييرات را به راحتي بپذيرند . سالمندان ديابتي که تنها زندگي مي کنند ممکن است بر اثر افت قندخون زمين بخورند يا بي هوش شوند .

پايين افتادن قند خون موجب لرزيدن شخص و در نتيجه پايين آمدن دماي بدن نيز مي شود . در افراد سالمند ممکن است به دلايل مختلف ، بدون پايين آمدن قند خون نيز دماي بدن پايين بيايد .

نشانه هاي آغاز حمله افت قند خون

اغتشاش شعور يا فراموشي ،‌ رنگ پريدگي ،‌ تعريق ، تحريک پذيري و کندي چشمگير در ارائه واکنش ، از افت قند خون حکايت دارد .

در صورت مشاهده اين علامتها بايد سريعاً قند خون اندازه گيري شود . اگر نمي توانيد قند خون را اندازه بگيريد ، اندکي قند به بيمار بخورانيد و آثار آن را مشاهده کنيد .

انجام حرکات و فعاليتهايي که فرد به آنها عادت ندارد مي تواند به پايين افتادن قند خون کمک کند ، مثلاً در هواي آفتابي که معمولاً سالمندان علاقه به انجام کارهاي باغباني دارند ، ممکن است چنين حالتي رخ دهد .

توجه داشته باشيد که در هواي سرد ، خطر مضاعف افت قند خون و دماي بدن وجود دارد ، لذا در صورت امکان ، اين گونه مواقع نزد بستگان خود بمانيد تا هوا بهتر شود . فرد سالمند ممکن است خوردن يک وعده غذا را فراموش کند ، از اين رو بهتر است اوضاع را تحت نظر داشته باشيد .

زيادي قند خون

بالا بودن غلظت قند خون سبب بيماري و بروز مشکلات ذهني مي شود ولي عده اي از سالمندان سطوح فوق العاده بالاي قند خون را بدون داشتن شکايت چنداني به خوبي تحمل مي کنند .

علامتهاي بالا رفتن قند خون شامل تکرار ادرار يا بي اختياري در در دفع ادرار و تشنگي است . سالمندان به سهولت دچار کم آبي مي شوند زيرا ممکن است نتوانند مايعات کافي بنوشند تا ادرار زياد دفع شده را جبران کنند و به همين دليل به دنبال بالا رفتن قند خون ، خستگي ، خواب آلودگي ، گيجي و آشفتگي در آنها پديد مي آيد . يک عفونت ويروسي جزئي ممکن است سبب افزايش بيشتر در قند خون شود ، لذا اندازه گيري مرتب قند خون و اقدام لازم در صورت بالا بودن آن بسيار حائز اهميت است .

فرد سالمندي که تحت درمان با قرص هاي خوراکي پايين آورنده قند خون يا انسولين قرار دارد ، در صورت بروز مکرر هر يک از علامتهاي افت ،‌ازدياد و يا نوسان بيش از اندازه قند خون ، بايد به پزشک مراجعه کند .


مبلغ واقعی 15,000 تومان    2% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 14,700 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 806

استانبول _ قسمت اروپایی _ایستگاه مترو شیشانه_ ساختمان اداری هتل پلاس

تمام امتیاز سایت ، دامنه ، نمادهای مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، ساماندهی ، زرین پال و ... تمام امکانات سایت و حتی ساب دامین های سایت بصورت کامل مربوط به ارگانیک آرت می باشد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما